Rolowanie mięśni w pigułce

W tym artykule zebraliśmy najczęściej zadawane przez Was pytania. Podpowiadamy, jaki wałek wybrać na konkretne dolegliwości oraz jak powinno wyglądać efektywne rolowanie mięśni. Odkrywamy zalety wałków do masażu OMS. Zachęcamy do zadawania kolejnych pytań pod artykułem.

Ile czasu powinienem się rolować?

Zależy od czasu, którym dysponujesz. Jesteś w stanie kompleksowo się wyrolować w 15 minut. Rolując się dużym wałkiem wykonuj po 12-14 powtórzeń na każdą partię mięśni. Wyjątkiem jest rolowanie mięśni przed treningiem – powinno być krótsze (ok. 8 powtórzeń na partię) i bardziej dynamiczne.

Czy rolowanie mięśni ma boleć?

Pierwsze rolowanie jest najbardziej bolesne. Z czasem mięśnie oswajają się z rolką i odczucie bólu jest mniejsze. W dłuższej perspektywie, automasaż wałkiem powinien sprawiać nam dyskomfort, ale nie ból. Na skali bólu od 1 do 10 – powinniśmy oscylować w okolicach 3-4. W przypadku ciągłego, dużego bólu należy udać się na konsultację do fizjoterapeuty.

Rolowanie mięśni OMS Women Blog
Rolowanie mięśni wiąże się z uczuciem dyskomfortu – przy każdym kolejnym rolowaniu ból jest coraz mniejszy

Czy wszystkie rollery są tak samo twarde?

Nie. Nasze standardowe wałki cechują się dużą gęstością – 60 gramów na litr. W ofercie mamy również roller do masażu o obniżonej gęstości (45 g/l) – dedykowany dla kobiet i osób początkujących. Rollery dla dzieci posiadają gęstość 40 g/l.

Dlaczego roller OMS nie ma wypustek, tylko jest płaski?

Roller z wypustkami nie nadaje się do rolowania po treningu. Zmęczone mięśnie wymagają równomiernego rozmasowania, dlatego powinniśmy wybrać do tej czynności płaski wałek. Roller o płaskiej powierzchni jest bardziej uniwersalny. To dwa w jednym. Roller OMS sprawdzi się zarówno przed i po wysiłku. Roller z wypustkami jest przeznaczony jedynie do pobudzenia struktur mięśniowych przed treningiem.

Do czego służy piłeczka do masażu?

Ball do masażu rozluźnia najbardziej bolące punkty, które zlokalizujemy podczas masażu dużym wałkiem. Poza tym jest przeznaczony do masażu stóp, mięśni ud, pośladków, klatki piersiowej i ramion.

Jaką twardość rollera wybrać dla siebie?

Jeśli regularnie ćwiczysz lub uprawiasz sport powinieneś wybrać najbardziej twardy wałek – OMS Roller R1. Szybko przyzwyczaisz mięśnie do pracy z rolką. Roller o obniżonej twardości polecamy osobom o bardzo szczupłej budowie ciała – szczególnie paniom.

Czy rolowanie pleców pomoże mi uporać się z bólem?

Pracujesz długotrwale przed biurkiem lub przenosisz w pracy ciężkie przedmioty? Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie OMS Duoball do masażu. Podwójna piłeczka idealnie rozluźnia struktury mięśniowe wzdłuż kręgosłupa i przynosi ulgę przemęczonym plecom. Odwiedź produkt na sklepie i dowiedz się więcej.

Czym się różni roller OMS Women R1 od OMS WOMEN PRO?

Twardością. Oba wałki są różowego koloru, ale OMS Women PRO ma gęstość na poziomie 60 g/l. OMS Women R1 jest mniej twardy (45 g/l).

Czy rollery OMS są wytrzymałe?

Tak, są bardzo wytrzymałe. Na każdy produkt OMS dajemy 2 lata gwarancji. Co więcej, rollery nie tracą swoich najważniejszych właściwości. Nawet intensywne użytkowanie nie powoduje “odkształcania się”, dzięki czemu raz zakupiony produkt, posłuży Ci na bardzo długi czas. Gwarantujemy jakościowe rolowanie mięśni.

Czy rolowanie mięśni przed treningiem jest wskazane?

Oczywiście. Rolowanie mięśni to część wstępna rozgrzewki. Najlepiej rolować się przed rozciąganiem. Roller do automasażu pozwala nam skutecznie aktywować mięśnie i zwiększyć wydajność podczas treningu. Pamiętaj, że rolowanie przed treningiem ma być krótsze i bardziej dynamiczne.

Czym różni się OMS Roller od innych wałków do masażu?

Cechuje nas jakość. Gdy użyjesz naszego wałka, poczujesz różnicę. Za produktami OMS kryje się cała koncepcja rolowania mięśni, która ma przyśpieszać regenerację, skracać czas powrotu do zdrowia i zapobiegać urazom w przyszłości. Produkcję rollerów nadzorują najlepsi lekarze w Polsce.

 

Masz więcej pytań dotyczących rolowania? Koniecznie zostaw komentarz pod tym wpisem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *