fbpx

Czym jest mobilność ruchowa?

Zdolność układu nerwowego do wykonania efektywnego i pełnego zakresu ruchu w stawie, nazywamy mobilnością ruchową. Zakres ruchów naszego ciała jest uzależniony od siły mięśni, jak i również od poziomu ich rozciągnięcia. Bez tych dwóch czynników nasze ciało jest spięte i nieprawidłowo funkcjonuje, co później przyczynia się do wielu schorzeń czy kontuzji.

Przyczyny ograniczenia mobilności ruchowej

W obecnych czasach brakuje nam ruchu. W mieście wolimy jeździć tzw. miejskimi autobusami, zamiast zwyczajnie skorzystać ze świeżego powietrza, idąc na nogach. Pojazdów jest coraz więcej. Widoczne to jest już w najmniejszych miasteczkach, gdzie korki narastają coraz szybciej. Poruszamy się coraz rzadziej. Wiele osób przenosi się na pojazdy, zapominając o podstawowym i jednym z pierwszych środków transportu, jakim jest rower.

Życie w pośpiechu, natłok obowiązków, praca w pozycji siedzącej – to kolejne czynniki, które wpływają niekorzystnie na nasz organizm. Nawet w ramach spędzania wolnego czasu wybieramy się do kawiarni lub na zakupy do galerii handlowej. A może warto byłoby ten czas spędzić aktywnie?

mobilność ruchowa oms roller
Rozciąganie przed treningiem nie tylko przygotowuje organizm do wysiłku, ale także poprawia mobilność ruchową.

Z drugiej strony możesz regularnie ćwiczyć lub uprawiać sport i mimo, że myślisz, że wpływa to korzystnie na Twój organizm to prawda może być zupełnie inna. Jeżeli masz ograniczoną mobilność ruchową, to takimi aktywnościami możesz robić sobie tylko krzywdę. Dlatego tak ważne jest to, aby dbać o prawidłową mobilność ruchową naszego organizmu.

Jak zacząć dbać o mobilność ruchową?

Rozciąganie – czyli tzw. stretching

Chcąc poprawić swoją mobilność ruchową, warto systematycznie rozciągać mięśnie. Jeżeli nie jesteś osobą, która regularnie ćwiczy pamiętaj, o tym, aby rozciągać swoje ciało na rozpoczęcie i zakończenie każdego dnia. Poprawi to znacznie postawę Twojego ciała i zapobiegnie powstawaniu wielu dolegliwości bólowych w przyszłości.

Rozciąganie warto podzielić na dwa rodzaje:

  • statyczne – jest to rozciąganie się do maksymalnego naciągnięcia i zatrzymanie ruchu w tej płaszczyźnie przez pewien czas.
  • dynamiczne – to rozciąganie polega na wykonywaniu pogłębiających się ruchów pulsacyjnych.

Cały stretching powinien trwać około 10 minut. Jeśli zaś sport jest Twoim “drugim ja” to na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest przygotowanie swojego ciała do treningu, jak i jego regeneracja po aktywności.

mobilność ruchowa a rolowanie
Regularne rolowanie mięśni znacznie zwiększa zakres ruchów

Rolowanie zwiększa mobilność ruchową

Rolowanie to kolejna czynność, która zwiększy Twoją mobilność ruchową. Automasaż rollerem przed treningiem – pobudza mięśnie do pracy, a po wysiłku przynosi uczucie rozluźnienia. Rolowanie pomaga zwalczyć zakwasy, które przy częstym występowaniu prowadzą do przykurczu mięśni. Rolując się poprawiamy krążenie oraz ukrwienie mięśni, zapobiegając niedotlenieniu tkanek.

Ćwiczenia z rollerem wpłyną pozytywnie na Twój organizm, nawet jeżeli nie uprawiasz żadnego sportu lub robisz to bardzo rzadko. Masaż rollerem obniża poziom stresu, co jest zaletą dla osób, które miały ciężki dzień w pracy. Praca z wałkiem pozwala “rozgonić” uciążliwe bóle pleców oraz innych części ciała. Systematyczne rolowanie zwiększa zakres ruchów, co przydaje się nie tylko w sporcie, ale podczas wielu codziennych czynności.

Osoby, które przez lata regularnie się rozciągają i ćwiczą z rollerem są w stanie zwiększyć elastyczność oraz zakres ruchu w stawach, czyli mobilność ruchową. Możesz rolować się za pomocą rollerów znajdujących się w naszym Sklepie OMS Roller. Nie wiesz jaki jest dla Ciebie odpowiedni? Zapraszam do przeczytania naszego poradnika na blogu – Jaki roller wybrać?

Jak bardzo podobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdkę aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów. Oceń jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *